رويه هاي بازگرداندن كالا

آسودگي خاطر و رضايت مندي مشتريان همواره از الويت هاي بابوكالا بوده است و بابوكالا در اين راستا مي کوشد تا هر سفارش در شرايط مطلوب و مورد انتظار به دست مشتري برسد. با وجود اين ممکن است مشتريان محترم پس از خريد، با مسايلي روبرو شوند که درچنين مواردي خدماتي در چارچوب خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است.

اقلامي که به عنوان هديه از طرف بابوكالا همراه سفارش ارسال و در فاکتور فروش با مبلغ صفر ريال درج شده اند، مشمول 7 روز ضمانت تعويض نيستند. براي ساير محصولاتي که نياز به مهلت تست دارند، بابوكالا 7 روز فرصت براي بازگشت درنظر گرفته است.

لطفاً توجه داشته باشيد باز کردن جعبه و نصب کالاهايي که بايد توسط نصاب شرکت مربوط راه اندازي شوند (مانند تلويزيون، ماشين لباسشويي، ماشين ظرفشويي، يخچال، فريزر، آبسردکن، مايکروويو و نظير آن) تنها بايد توسط نصاب مجاز انجام شود. براي اين منظور با شرکت مربوط يا نمايندگي مجاز آن تماس بگيريد. در غير اين صورت امکان استفاده از هرگونه گارانتي يا خدمات پس از فروش از بين خواهد رفت.

شرايط بازگرداندن کالا


استفاده از 7 روز ضمانت بازگشت چه شرايطي دارد؟

اگر کالاي خريداري شده، ايراد يا اشکال فني داشته باشد.

- اشکال و يا ايراد فني بايد حداکثر تا 7 روز پس از دريافت کالا، به بابوكالا اطلاع داده شود.
- لازم است کارتن و جعبه اصلي محصولات تا پايان 7 روز مهلت استفاده، نگهداري شود و از دور ريختن آن جداً خودداري شود.
- استفاده از اين سرويس تنها در صورتي امکان پذير است که کالا در کارتن يا جعبه اصلي خود به بابوكالا بازگردانده شود.
- برچسب زدن يا نوشتن توضيحات، آدرس يا هر مورد ديگري روي کارتن يا جعبه اصلي کالا و يا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بين خواهد برد.
- اين سرويس اشکال هاي فني و ظاهري (شکستگي، خط و خش و مانند آن روي بدنه کالا و قطعات تزئيني) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ايجاد شود، را شامل نمي شود. استفاده نادرست پس از تحويل کالا مواردي مانند حمل و نقل و جابجايي، نصب و راه اندازي، تنظيمات، کاربرد غيرمعمول، نگهداري و استفاده ي غير و متفاوت با توصيه سازنده کالا (قيد شده در دفترچه راهنماي کالا) را شامل مي شود.

اگر کالاي خريداري شده از نظر مشخصات يا ظاهر فيزيکي با اطلاعات وب سايت مغايرت داشته باشد.

- وجود مغايرت، بايد حداکثر طي 24 ساعت پس از دريافت کالا، به واحد خدمات پس از فروش بابوکالا از طريق تلفن، ايميل يا مراجعه حضوري اطلاع داده شود.
- اگر مغايرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، مثل رنگ يا مشخصات درج شده روي بدنه، بايد کالا در شرايط اوليه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.
- عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خريد مشتري است و از آنجا که ممکن است در پاره اي جزييات با کالاي اصلي تفاوت هايي داشته باشد به استناد آنها نمي توان اعلام مغايرت کرد. ملاک وجود مغايرت در مشخصات کالا، مشخصات فني درج شده در وب سايت است.
- در صورتي که امکان تشخيص مغايرت بدون باز کردن بسته بندي وجود دارد، امکان رسيدگي به درخواست مشتري در صورتي ممکن است که کالا از حالت اورجينال يا بسته بندي اصلي و اوليه خود خارج نشده باشد.
- در صورتي که امکان تشخيص مغايرت تنها با باز کردن بسته بندي ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلي محصولات نگهداري شود و از دور ريختن آن جداً خودداري شود.
استفاده از اين سرويس تنها در صورتي امکان پذير است که کالا در کارتن يا جعبه اصلي خود به بابوکالا بازگردانده شود. برچسب زدن يا نوشتن توضيحات، آدرس يا هر مورد ديگري روي کارتن يا جعبه اصلي کالا و يا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بين خواهد برد.

اگر کالاي خريداري شده، آسيب ديدگي يا ايراد فيزيکي و ظاهري داشته باشد.

- آسيب يا ايراد فيزيکي بايد حداکثر طي 24 ساعت پس از دريافت کالا، به خدمات پس از فروش بابوکالا از طريق تلفن، ايميل يا مراجعه حضوري اطلاع داده شود.
- لازم است کارتن و جعبه اصلي محصولات نگهداري شود و از دور ريختن آن جداً خودداري شود. استفاده از اين سرويس تنها در صورتي امکان پذير است که کالا در کارتن يا جعبه اصلي خود به بابوکالا بازگردانده شود. برچسب زدن يا نوشتن توضيحات، آدرس يا هر مورد ديگري روي کارتن يا جعبه اصلي کالا و يا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بين خواهد برد.

اگر مشتري از خريد خود منصرف شود.

توجه بند 1: انصراف از خريد و درخواست مرجوعي به کالايي تعلق مي گيرد که باز نشده باشد، هيچ گونه دخل و تصرف، باز کردن بسته بندي اوليه، پلمب، برچسب ها و حتي نايلون وکيوم و شيرينک، امکان مرجوع کردن را از بين خواهد برد حتي اگر از کالا استفاده نشده باشد.
توجه بند 2: از آنجا که بابوکالا يک وب سايت خرده فروشي آنلاين است، حق استرداد کالا طبق شرايط صرفا متعلق به مشتري يا همان مصرف کننده است ( سفارش يک کالا به تعداد، مغاير با هدف مصرف خريدار است و شامل حق استرداد نمي شود).

- اگر هنوز سفارش ارسال نشده باشد، بايد هر چه سريع تر به واحد پيگيري سفارشات بابوکالا (شماره تلفن 087-35124719) اطلاع داده شود.
- اگر پس از دريافت کالا مشتري از خريد خود منصرف شود، حداکثر تا 7 روز ، بايد انصراف خود را به واحد خدمات پس از فروش اطلاع دهد.
- با استناد به "توجه بند 1" در اين حالت، برگرداندن کالا پس از تاييد کارشناس خدمات پس از فروش، تنها در صورتي امکان پذير است که کالا باز نشده باشد، در شرايط اوليه خود (پلمپ) باشد، از آن استفاده نشده باشد، و به همراه همه ملزومات و اقلام همراه آن، ارسال شود. همچنين اگر کالا به همراه هديه فروخته شده باشد، بازگرداندن هديه همراه آن نيز الزامي است. لازم به ذکر است کالاهايي که به دليل ماهيت خاص يا استفاده شخصي و با توجه به لزوم رعايت مسايل بهداشتي نمي توانند بازپس داده شوند، از شمول اين بند خارج هستند.
لطفاً توجه داشته باشيد که هرگونه تغيير در شرايط اوليه کالا، حتي در بسته بندي امکان استفاده از اين سرويس را از بين خواهد برد.
همچنين در صورت انصراف از خريد، ارسال کالا به عهده مشتري خواهد بود.

اگر در اثر حمل و نقل، آسيب ديدگي ايجاد شده باشد.

- آسيب ديدگي بايد حداکثر طي 24 ساعت پس از دريافت کالا، به خدمات پس از فروش بابوکالا اطلاع داده شود.
- با توجه به بسته بندي ايمن و استاندارد همه مرسولات، تحويل به هر يک از شرکت هاي حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله به اين معني است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحويل به عهده شرکت حمل و نقل است و بابوکالا تنها در صورت تاييد شرکت حمل کننده سفارش و در راستاي تسهيل امور پيگيري، خسارت را جبران مي کند.
- لازم است کارتن و جعبه اصلي محصولات نگهداري شود و از دور ريختن آن جداً خودداري شود. استفاده از اين سرويس تنها در صورتي امکان پذير است که کالا در کارتن يا جعبه اصلي خود به بابوکالا بازگردانده شود. برچسب زدن يا نوشتن توضيحات، آدرس يا هر مورد ديگري روي کارتن يا جعبه اصلي کالا و يا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بين خواهد برد.
- کالاي آسيب ديده و همه لوازم جانبي و متعلقات آن، بايد به همان شکلي که مشتري تحويل گرفته است به همراه صورت جلسه رسمي شرکت حمل کننده و فاکتور به خدمات پس از فروش بابوکالا ارسال شود.
- در صورتي که آسيب ، در لحظه قابل مشاهده باشد، مشتري مي تواند از تحويل گرفتن مرسوله خودداري کند تا جهت بررسي و ارسال مجدد به بابوکالا بازگردانده شود.

توجه:

پس از بررسي کالا هاي مرجوعي توسط کارشناسان خدمات پس از فروش، در صورتي که کالا خارج از ضوابط مقرر در سايت مرجوع شده باشد و بدون ايراد تشخيص داده شود، براي مشتري ارسال مي شود. در صورت استنکاف مشتري از تحويل کالاي سالم و بدون ايراد، کالاي مزبور به مدت يک ماه بصورت امانت نزد بابوکالا در واحد خدمات پس از فروش باقي مي ماند و با انقضاي اين مهلت بابوکالا در قبال کالا و زيان هاي وارده بر آن يا مفقود شدن آن هيچ گونه مسووليتي نخواهد داشت.

کالا را چطور ارسال کنيد؟

- لطفاً قبل از هر اقدامي با کارشناسان پشتيباني خدمات پس از فروش تماس بگيريد.
- از ارسال کالا بدون هماهنگي با خدمات پس از فروش بابوکالا جداً، خودداري کنيد.
- براي ارسال، بايد کالا در جعبه يا کارتن اصلي خود به خوبي بسته بندي شود و لوازم جانبي و همه اقلام همراه مانند کابل، ريموت، باطري، دفترچه راهنما، کارت گارانتي، کارت بيمه، بند و قطعات بسته بندي به همراه کالاي اصلي ارسال شود.
- برچسب زدن يا نوشتن توضيحات، آدرس يا هر مورد ديگري روي کارتن يا جعبه اصلي کالا و يا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بين خواهد برد. (در صورت لزوم، توضيحات خود را پشت فاکتور خريد يا قطعه کاغذ جداگانه اي بنويسيد.)
- فاکتور همراه کالا ارسال شود و پشت آن مشکل را بنويسيد. درصورت ارسال با پست پيشتاز، رسيد پستي را نيز به فاکتور منگنه کنيد.
اگر کالا هديه بوده و فاکتور به درخواست خريدار، همراه سفارش ارسال نشده باشد، از پيش فاکتور ايميل شده، پرينت بگيريد يا اينکه کد سفارش و مشخصات خريد خود را روي کاغذ جداگانه اي بنويسيد.
- اگر کالا داراي رمز عبور (Password)، آي دي، اپل آي دي (id)يا الگو (pattern) است، لازم است توسط مشتري برداشته شود، تا کارشناسان بابوکالا امکان تست آن را داشته باشند.
- در صورتي که ساکن ساير شهرها هستيد، براي بازگرداندن کالا از پست پيشتاز استفاده کنيد. لازم به ذکر است که هزينه هاي بازگرداندن کالا به غير از پست پيشتاز به عهده مشتري است و شرکت تعهدي در قبال اين هزينه ها ندارد. ولي هزينه پست پيشتاز با ارائه فاکتور و قبض شرکت پست بر اساس تعرفه هاي شرکت پست و طبق قوانين و دستورالعمل هاي شرکت، پس از تاييد خدمات پس از فروش به حساب مشتري واريز مي شود.از آنجا که واريز هزينه ارسال، منوط به دريافت رسيد پستي است، براي اطمينان رسيد را به فاکتور منگنه و همراه بسته ارسال کنيد.
- اگر ساکن تهران هستيد، براي هماهنگي ارسال پيک براي تحويل گرفتن کالا، با بابوکالاتماس بگيريد.
- از نوشتن آدرس روي جعبه يا کارتن اصلي کالا، جداً خودداري کنيد و در صورت لزوم ، جعبه اصلي محصول را درون کارتن ديگري گذاشته، آن را ارسال کنيد.
- بسته خود را به آدرس زير ارسال کنيد.

استان کردستان- شهر دهگلان - ميدان معلم جنب بانک رفاه - صندوق پستي:

هزينه ارسال چطور محاسبه خواهد شد؟

- اگر ايراد فني، وجود مغايرت فني يا فيزيکي يا آسيب ديدگي ظاهري، به تاييد کارشناسان خدمات پس از فروش بابوکالا برسد، هزينه هاي ارسال به عهده بابوکالا است.
- براي واريز هزينه پست به حساب مشتري، قبض پستي با مهر شرکت پست بايد همراه کالا به شرکت بابوکالا ارسال شود.
- در صورت انصراف از خريد، يا تاييد نشدن ايراد يا مغايرت توسط کارشناسان بابوکالا، هزينه ارسال و دريافت مجدد کالا، به عهده مشتري خواهد بود.


پس از رسيدن و دريافت کالا توسط خدمات پس از فروش، روند رسيدگي به درخواست مشتري چگونه خواهد بود؟

- کارشناسان خدمات پس از فروش بابوکالا ايرادهاي اعلام شده توسط مشتري را بررسي و کنترل مي کنند. اگر ايراد، مغايرت يا آسيب ديدگي توسط کارشناسان بابوکالا تاييد شود،کالا تعويض خواهد شد و يا مشتري مي تواند کالاي خود را با مدل ديگري جايگزين کند.
لازم به ذکر است که تعويض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار شرکت است. اگر در زمان رسيدگي و طي مراحل تست کارشناسي و اقدامات لازم براي تعويض کالا، موجودي آن به اتمام برسد؛ بابوکالا بنا به انتخاب مشتري کالاي ديگري را ارسال مي کند و يا وجه کالاي مرجوعي را به حساب مشتري واريز مي کند. بديهي است که در صورت انتخاب کالاي ديگر، تفاوت قيمت کالاي جديد با کالاي مرجوعي (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسويه مي شود. براي کالاي گران تر، مشتري تفاوت را پرداخت مي کند و براي کالاي ارزان تر، بابوکالا تفاوت را به حساب مشتري واريز مي کند.
- اتمام موجودي کالا و يا تغييرات قيمت کالا در مراحل تعويض و مرجوعي، به هيچ عنوان حقي را براي مشتري ايجاد نمي کند و بابوکالا در قبال تهيه همان کالا و يا تغييرات قيمت کالا هيچ گونه تعهدي نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا -درج شده در فاکتور- به مشتري را مي پذيرد.
- پس از دريافت و پذيرش کالا توسط بابوکالا، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتري، تست و اعلام نظر نهايي کارشناسان خدمات پس از فروش، به طور ميانگين 48 ساعت کاري زمان خواهد برد.
- کارشناسان فني خدمات پس از فروش براي تست محصولات، ملزم به رعايت استانداردها و دستورالعمل ها و رويه هاي ابلاغ شده توسط شرکت هاي توليد کننده و يا نمايندگي هاي مجاز محصولات و کالاهاي ارائه شده در سايت بابوکالا هستند، لذا عليرغم تصور آن که تست کالا (حتي براي ايرادهاي خيلي آشکار) مي تواند خيلي سريع انجام شود، ولي در عمل رعايت رويه هاي تست زمان بر است و در مواردي نياز به هماهنگي با نمايندگي هاي مجاز آن کالا دارد. به همين علت زمان اعلام نظر کارشناسي براي تعويض کالا به طور ميانگين 48 ساعت کاري در نظر گرفته شده است، ولي خدمات پس از فروش تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا سرعت تست و کارشناسي را افزايش داده، در کوتاه ترين زمان ممکن به نياز مشتريان محترم پاسخ دهد.
- از هنگامي که وضعيت کالا در واحد خدمات پس از فروش، مشخص شود، اگر نياز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا 48 ساعت کاري مبلغ به حساب مشتري واريز خواهد شد.

- ملاک عمل و اقدام شرکت، نظر کارشناسان فني پشتيباني و خدمات پس از فروش بابوکالا است.

درخواست خود را چطور به خدمات پس از فروش اطلاع دهيد؟

از طريق يکي از روش هاي زير، درخواست خود را اطلاع دهيد:

- با شماره تلفن 35124719 - (087) خدمات پس از فروش تماس بگيريد.

- يا پيام خود را در صفحه "تماس با ما" با انتخاب موضوع خدمات پس از فروش، ارسال کنيد.

- يا به info@babokala.ir با ذکر شماره پيگيري سفارش، ايميل بزنيد.


توجه: جهت رسيدگي به درخواست، ذکر شماره پيگيري سفارش در هر يک از روش هاي بالا الزامي است.